ROBOFOOD

ARTICLE

مقالات ربوفود

راه اندازی فست فود

نحوه راه اندازی رستوران فست فود با بیش از ۲۰ سال تجربه فعالیت و راه اندازی فست فود و رستوران

راه اندازی فست فود

نحوه راه اندازی رستوران فست فود

با بیش از ۲۰ سال تجربه فعالیت و راه اندازی فست فود  و رستوران و تجربیات مختلف راه اندازی و همچنین وجود ده‌ها مشاوره و راه انداز فست فود بازهم شاهد رشد بی رویه و بدون برنامه فست فود در کشور بوده‌ام.

راه اندازی فست فود بصورت قارچ گونه و بدون استراتژی مانند همه گیری تب راه اندازی سوخاری کیلویی یکی از صدها مواردی است که این صنعت و سرمایه گذاران این بخش را به قهقرا برده و فرصت سوزی و سرمایه سوزی ایجاد می‌شود.

در این مقاله سعی میکنیم بهترین و اصولی ترین مدل راه اندازی یک رستوران فست فود حرفه ای را با هم مرور کنیم.

سالن فست فود

 

موارد و مراحل مهم در راه اندازی رستوران فست فود

 

۱. طراحی بیزنس مدل رستورانی

۲. مدل منو و مدل رستوران فست فود خود را انتخاب نمائید

۳. لوکیشن مناسب انتخاب کنید

۴. به فکر گرفتن مجوز کسب خود باشید

۵. قبل راه اندازی پیش بینی بودجه و سرمایه لازم برای شروع به کار را داشته باشید

۶. یک طرح کامل بازاریابی تدوین و آماده کنید

۷. منو غذای خود را طراحی و تامین کنندگان مناسب را شناسایی کنید

۸. نیاز تجهیزات خود را شناسایی و لیست تجهیزات مناسب را اماده و در نهایت یک نقشه فنی چیدمان را تهیه کنید.

۹. خود و پرسنل خود را توسط یک تیم خوب و حرفه ای آموزش دهید

۱۰. وب سایت و فروش آنلاین خود را راه اندازی نمائید.

۱۱. با یک روش نوین و حرفه ای و در همه فضاهای آنلاین و آفلاین تبلیغات کنید

۱۲. حتما از کمک  یک مشاور راه انداز فست فود استفاده نمائید

نکات کلیدی و مهم

چرا باید یک فست فود راه اندازی کنیم؟ بدلیل اینکه این بازار در دنیا در حال رشد بوده و غذای سریع و فوری در همه جای دنیا دارای طرفدارنی است، این بازار در ایران بسیار جذاب تر دنبال می‌گردد. دلیل این موضوع نیز عدم ورود و وجود برندهای درجه یک دنیا است که این بازار را برای رشد سریع مهیا نموده

قبل هر کاری حتما یک بیزنس پلان داشته باشید: سعی کنید در آن مدل بیزنسی٫ قیمت٫ منو٫ برگشت سرمایه٫ نقطه سر به سر و همچنین برنامه های بازاریابی و بودجه تبلیغاتی را مشخص نمائید.

لوکیشن و مکان پروژه

مکان مناسبی را انتخاب نمائید: مهمترین موضوع در راه اندازی هر کسب و کاری علل خصوص رستوران و فست فود، مکان و لوکیشن آن می‌باشد. سعی کنید قبل از انتخاب لوکیشن از نظر جعرافیای مارکت منطقه یک بررسی دقیق انجام دهید.

رقبای شما که هستند؟ چه میکنن؟ و قیمت آن ها چیست؟٫ با توجه به این اطلاعات٫ نوع منو و قیمت و بهای تمام شده منطقه را انتخاب نمایید. مکان مناسب بسته به منو و مدل کانسپت رستوران باید انتخاب شود. اگر قیمت و بهای تمام شده ما بالاست در نتیجه باید در مکان و مناطق مرفه اقدام به راه اندازی نمائید.

در ضمن با توجه به مدل بیزنسی ما، اینکه باید مغازه چه انشعاباتی داشته باشد از نظر برق، آب، گاز و همچنین تهویه و همچنین داشتن طول و عرض متراژی مناسب و همچنین اینکه آن مکان باید دارای جای نصب تابلو و همچنین دید مناسبی باشد. در هر صورت سعی کنید با تحقیق و گرفتن مشاوره خوب مکان رستوران و فست فود خود را انتخاب نمايید.

نوشتن منو حرفه ای

یک منو غذای سود آور طراحی کنید: برای رستوران و فست فود خود حتما یک منو سودآور و بصرفه را طراحی کنید منویی که در لوکیشن شما و در رقابت با رقبا قابل دفاع باشد و همیشه در منو خود چرایی ها را داشته باشید، اینکه چرا مشتری این محصول را از ما خرید کند؟

تبلیغات و فروش

حتما برنامه برای فروش انلاین داشته باشید: امروزه با وجود پلتفرم هایی مانند اسنپ و تپسی فروش آنلاین دور از دسترس نیست همواره فروش آنلاین فرصتی مناسب به جهت فروش با هزینه کمتر و بدون دردسر را برای ما به ارمغان خواهد آورد. البته بهتر است که حتما ما برای رستوران خود یک وبسایت حرفه‌ای سفارش گیری آنلاین راه اندازی کنیم.

یک برنامه فروش مارکتینگ و بازاریابی ایجاد نمائید: یک طرح جامع بازاریابی شامل فروش آنلاین و آفلاین همچنین تبلیغات و استراتژی تبلیغاتی را در فضای مجازی آماده اجرا کنید.

یا یک نمایندگی فست فود بگیرید: در صورتی که میخواهید ریسک کمتری بکنید میتوانید از مدل فرانچایز یا اخذ نمایندگی استفاده کنید و یک شعبه از برندهای معروف و قابل اعتماد را افتتاح نمائید.

در ضمن در صورت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره تلفنی با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart
Shop
0 items Cart
My account